Головна | Реєстрація | Вхід | RSS П`ятниця, 17.11.2017, 20:09



Вітаю Вас Гість




Меню сайту
Категорії розділу
Історія України [3]
матеріали уроків з історії України
Всесвітня історія [3]
матеріали уроків з всесвітньої історії
Правознавство [2]
матеріали уроків правознавства
Дидактичний матеріал [3]
таблиці, схемі, портрети для уроків
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




Уроки

Головна » Файли » Всесвітня історія

6 клас "Спарта"
[ Викачати з сервера (2.02Mb) ] 15.11.2014, 21:41

Тема: Давня Спарта

Мета: ознайомити учнів з процесом виникнення Спартанської держави та особливостями державного устрою Спарти,  розглянути закони Лікурга, удосконалити навички установлення причинно-наслідкових зв’язків, формувати й висловлювати власну думку.

 

Хід уроку:

I. Організаційний момент уроку

II. Актуалізація опорних знань

Експрес-опитування

1. Назвіть основні причини великої грецької колонізації.

2. Які міста утворилися на берегах Понту Евксинського?

3. Які народи захопили Грецію?

4. Які наслідки мало таке завоювання?

 Слово вчителя.

    Ми продовжуємо вивчення теми «Греція в II – I тис. до н.е.».Єдиної держави на той час на території Греції не було. На кожному острові, у кожній гірській долині виникали самостійні міста – держави. Найбільшу роль в історії Давньої Греції відіграли Афіни та Спарта.

 

III. Мотивація навчальної діяльності учнів 

Повідомлення теми і мети уроку. Епіграф уроку: «Уся Греція стоїть на двох ногах, однією ногою є Афінська, а інша - Спартанська держава»

 

IV. Вивчення нового матеріалу (робота з презентацією)

1. Утворення Спартанської держави

Робота з картою

1. Де розташована Греція?

2. Назвіть та покажіть основні області Греції?

3. Які з племен заселяли Балканський півострів?

4. Де оселилися племена ахейців, дорійців?

 

Слово вчителя

Оскільки в Спарті родючих земель було мало, спартанці вдерлися до сусідньої Мессенії. Розпочалися Мессенські війни. Перша з них тривала майже 20 років. Переможені мессенці змушені були сплачувати данину в розмірі половини врожаю. Але згодом вони підняли повстання проти завойовників.

Розпочалася друга Мессенська війна. Найбільш яскравим епізодом війни була одинадцятирічна облога міста Ейра. Оборонці мужньо захищалися і дошкуляли нападникам сміливими вилазками. Під час цих битв керівник мессенців Арістомен двічі потрапляв у полон. Першого разу його скинули зі скелі, але він не тільки вижив, а й знову очолив оборону оточеного міста. Вдруге йому допомогла молода спартанка, яка напоїла вином вартових, і Арістомен знову врятувався.

Отже, завойовники поневолили місцеве населення та використовували його працю, позбавивши громадських прав.

 

2. Державний устрій Спарти. Закони Лікурга

Про державний устрій Спарти ми дізнаємося завдяки законам, які приписують Лікургу. Він належав до царського роду, але відмовився від влади на користь племінника. Після тривалих подорожей Лікург повернувся на батьківщину і запровадив у Спарті нові закони. Згодом він пішов у Дельфи, але взяв від спартанців обіцянку до свого повернення не змінювати запроваджених ним правил. Із Дельф Лікур поїхав на о.Крит, де заморив себе голодом. Тіло Лікурга було спалене, а попіл розвіяний над морем. Отже, Лікург справді ніколи не повернувся додому, і ніхто із спартанців не наважився змінити його закони.

Лікург встановив порядок діяльності народних зборів – апели. Участь у таких зборах мали право брати лише громадяни-воїни. Ці збори ухвалювали закони, вибирали чиновників, провадили суд. Голосування здійснювалося за допомогою крику. Лікург змінив форму царської влади. На чолі держави стояли два царі-полководці – архагети, яких обирали на рік із двох найбільш могутніх та ворогуючих між собою родів. Це давало гарантії, що жоден з них не стане тираном. Царі мали необмежену владу тільки під час війни. У мирний період усі найважливіші питання вирішувала рада старійшин – герусія. Вона складалася з 30 осіб – геронтів. Усі вони мали вік понад 60 років. Геронти обговорювали закони й виносили їх на голосування народних зборів.

Лікург заснував колегію (раду) з п'яти ефорів. Вони скликали народні збори та керували їх роботою, стежили за чітким дотриманням спартанцями чинних законів і традицій. Головним їхнім завданням було не допускати в Спарті необмеженої влади царів. Ефори також спостерігали за зоряним небом і залежно від розташування планет передрікали сприятливі або несприятливі дні для війни, зборів, суду.

заборонялося під страхом смертної кари користуватися золотом, сріблом, коштовним камінням. Житла й одяг спартанців були простими та одноманітними. Будинки, згідно із законом, належало споруджувати тільки за допомогою сокири та пилки. Смертною карою закінчувалася спроба спартанця залишити межі держави у будь-яких справах. Хитромудрий Лікург запровадив нові гроші, які нікому не спадало на думку нагромаджувати. Одна монета, що виготовлялася із заліза, важила кілька десятків кілограмів.

Слухаючи розповідь учителя, учні заповнюють схему «Суспільний устрій Спарти».

5 ефорів (вищий контроль і нагляд)

2 царі 

Верховне військове командування

Рада старійшин

Вибори

 

Народні збори (апелла)

 

Не мали громадських прав:

• члени родини спартіатів

• ілоти (напівраби з числа населення захоплених земель, які чинили опір

спартанцям)

 

• періеки (вільне населення захоплених земель)

 

3. Спартанський спосіб виховання.

Учні, слухаючи повідомлення, мають зробити висновки Заслухавши виступи учнів, учитель робить висновки:

1. Основним завданням Спартанської держави стало утримувати в покорі поневолене населення.

2. Кожен спартіат мав з дитинства готуватися стати воїном.

 

4. Посилення Спарти

Слово учителя.

  У 550 р. до н.е. був створений Пелопоннеський союз, до якого увійшли Коринф, Мегера, Егіна. Метою створення цього союзу було досягнення гегемонії Спарти в Елладі і боротьба з Афінами. Про події, пов’язані з Афінами та Спартою, ми дізнаємося на наступних уроках.

 

V. Узагальнення і систематизація знань

1. Чи справді у Спарті реальна влада належала меншості? Доведіть або спростуйте цю думку.

2. Про що свідчать наведені вислови спартанців?

- «Не місця прославляють людей, а люди прославляють місця»

- «Ми, спартанці, питаємо не скільки ворогів, а де вони»

- «Одну спартанку, захоплену в полон, продавали в рабство. Покупець спитав, що вона може робити. Дівчина відповіла: «Бути вільною»

- «На війні кульгавість – не біда! Адже там треба не бігати, а стійко стояти на одному місці»

3. Як на ваш розсуд, до чого така політика Спарти могла привести в майбутньому?

 

VI. Підсумок уроку

Чому серед спартанців не було видатних митців?

 

VII. Домашнє завдання

1. Опрацювати відповідний параграф підручника

Категорія: Всесвітня історія | Додав: poltavska | Теги: 6 клас, Спарта
Переглядів: 1189 | Завантажень: 45 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук



Друзі сайту
  • http://lyu9408.wix.com/ostapenko

  • http://ledokol79.wix.com/ukraine


  • http://gelikonmirgorod.ucoz.ru/

    http://mirgorod-gorono.at.ua/


    Copyright MyCorp © 2017
    Безкоштовний хостинг uCoz