Головна | Реєстрація | Вхід | RSS Субота, 23.09.2017, 12:02



Вітаю Вас Гість




Меню сайту
Категорії розділу
Сценарії [3]
сценарії виховних заходів
Пошуковий загін "Джерело" [1]
роботи, звіти пошукового загону
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




Виховна робота

Головна » Статті » Сценарії

Права дитини

Тема:  Права дитини

 

Мета: засвоїти основні положення міжнародно-правових актів та законодавства України про права дитини; закласти основи громадянського виховання, за допомогою юридично-правової освіти; виховати  повагу до своїх прав і прав інших людей.

 

Обладнання: Декларація прав дитини, закон України „Про права, свободи та обов’язки людини і громадянина”, закон України „Про охорону дитинства”, Конвенція про права дитини; відеоматеріал про права дитини (мультики), схема (мал. 1).

Тип заходу: нестандартний, відеопрезентація

 

 

Підготовка заходу

1. Декілька учнів 9 класу заздалегідь самостійно знайомляться з Декларацією прав дитини та Конвенцією про права дитини, з’ясовують, як і коли ці документи були прийняті, які держави їх підтримують.

2. Учні на свій розсуд визначають ті права, які вважають найголовнішими, найважливішими.

3. Після визначення найважливіших прав, учні знайомляться з правовою символікою. Готують схему. (див. мал. 1)

 

Учасники:

  1. Учні 9 класу (готують і проводять годину спілкування).
  2. Учні 4-6 класів.

 

Хід  години спілкування:

Ведучий 1: Складною проблемою сучасного суспільства є права дитини, оскільки, на жаль, життя, здоров’я, навчання, щастя дітей всього світу поки що не достатньо захищені. Про це багато пишуть і говорять, дехто намагається допомагати. Але кількість нещасних дітей не зменшується. Сьогодні 250 млн. дітей у всьому світі живе за рахунок важкої праці, жебрацтва, пограбувань. 30 млн. дітей не мають можливості відвідувати школу чи інші навчальні заклади. Кожен рік від хвороб помирає 5 млн. дітей. Поширюється торгівля дітьми, використання дітей, від яких відмовилися батьки, для пересадки органів. Як припинити цей жах? Що треба робити?

20 листопада 1959 року ООН прийняла декларацію про права дитини – міжнародний документ, що окреслює та захищає права неповнолітніх, а в 1989 році була прийнята та відкрита для підписання генеральною Асамблеєю ООН Конвенція про права дитини – договір, якого мають дотримуватися всі держави, що його підписали. Ці документи ґрунтуються на новому розумінні становища дитини в суспільстві, не як майбутнього дорослого, а як рівноправного учасника суспільного життя, але з урахуванням того, що „...дитина, в наслідок її фізичної та розумової незрілості, потребує спеціальної охорони і піклування, включаючи належний правовий захист як до, так і після народження.” (з Декларації прав дитини)

Ведучий 2: Україна на рівні з іншими державами підписала цей документ і тим самим взяла на себе обов’язок виконувати його норми, шляхом прийняття нових відповідних законів, створення необхідних установ і організацій тощо. Відповідно до Конституції України, міжнародні норми з прав дитини є частиною національного законодавства і підлягають виконанню всіма особами на території нашої держави.

Дитини, як і кожний дорослий, від народження має права людини і громадянина, але вона повинна мати ще й додаткові, особливі права. Чим ще зумовлено? А це зумовлено її фізичною, розумовою, соціальною, моральною та духовною незрілістю. Тому, щоб кожна дитина стала зрілою, повноцінною людиною, її необхідно забезпечити додаткові можливості та додатковий захист.

Але скільки б дорослі не приймали законів, скільки б договорів не підписували, користі від них буде мало до тих пір, поки кожна дитина не буде ознайомлена зі своїми правами та обов’язками.

Ведучий 1: Тому на цій годині спілкування (класній годині) ми хочемо представити вам основні,  найголовніші, на наш погляд, права дитини. Всі права, зазначені в Конвенції Генеральної Асамблеї ООН, мають свою, зрозумілу всім символіку. Тому зараз ми покажемо вам всі символи по черзі, а ви спробуєте назвати права дитини, які вони позначають. В процесі представлення кожного права дитини, обраного учнями нашого класу, у нас має вийти повна схема всіх найважливіших прав дітей. Отже, розпочинаємо нашу презентацію.

 

Учень 1 (представляє присутнім мал. 2): Подивіться, будь ласка. На цей символ. Як ви вважаєте, що він може означати?

 

Учні та гості висувають свої припущення.

 

Учень1: Ви всі молодці, одразу здогадалися. Так цей символ означає саме необхідне для кожної дитини, для кожного дорослого – це право на любов! Декларація прав дитини проголошує, що „ дитина для повного і гармонійного розвитку її особистості потребує любові і розуміння. Вона повинна, якщо це можливо, зростати під опікою і відповідальністю своїх батьків в атмосфері любові матеріальної забезпеченості... На суспільстві і на органах публічної влади повинен лежати обов’язок здійснювати особливе піклування про дітей, що не мають сім’ї...” Всім нам разом і кожному окремо дуже хочеться, щоб нас любили.

 

Перегляд відповідного мультфільму

 

Ведучий 2: Тепер на нашій схемі ми можемо заповнити один сонячний промінчик та написати: „Любов”.

 

Учень 1 прикріплює свій знак на схему, а ведучий її заповнює.

 

Ведучий 2: Ось і починає сяяти наше сонце. Тепер я запрошую сюди наступного учня. Прошу.

Учень 2 (тримає перед собою мал. 2): Я хочу представити вам другий символ з Декларації прав дитини. Я вважаю це навіть не правом, а необхідною умовою для нормального життя та розвитку кожної дитини. Як ви гадаєте, право на що символізує цей знак?

 

Учні та гості висувають свої припущення.

 

Учень 2: „Кожна дитина має право на життя з моменту визнання її живонародженою та життєздатною... Держава гарантує дитині право на охорону здоров’я, безплатну, кваліфіковану медичну допомогу.., сприяє створенню безпечних умов життя і здорового розвитку дитини, раціонального харчування, формуванню навичок здорового способу життя.” – зазначено Конвенцією про права дитини та підтримано 6 Статтею закон України „Про охорону дитинства” від 07.03.2002 р.

Мені дуже приємно, що ви всі назвали правильну відповідь. Цей знак символізує  право кожної дитини на життя та охорону здоров’я. Сподіваюсь, що ви погодитесь зі мною, що право на життя та охорону здоров’я дитини – це необхідність.

 

Перегляд відповідного мультфільму

 

Ведучий 1: Дуже добре, у нашого сонечка з’явився другий промінчик, на я кому зараз напишемо: „Життя та охорону здоров’я”.

 

Учень 2  прикріплює свій знак на схему, а ведучий її заповнює.

 

Ведучий 1: Як ви вважаєте, яке право буде наступним? Ми вже знаємо, що кожна дитина має право жити, має право на любов дорослих, має право на охорону здоров’я. Що ще необхідно нам?

Учень 3: Для життя і розвитку кожної дитини необхідна ще одна важлива умова, яку в міжнародних документах позначено таким символом (показує мал. 2). Уважно його розгляньте та висловіть свої припущення.

 

Учні та гості висловлюються.

 

Учень 3: Дуже приємно спілкуватися зі знаючими людьми. Кожна дитина має право на харчування, діти  не повинні страждати від голоду. „Держави-сторони визнають право дитини на рівень життя, необхідний для фізичного, розумового... розвитку дитини. ...вживають необхідних заходів щодо надання допомоги батькам та іншим особам, які виховують дітей, у здійсненні цього права... надають матеріальну допомогу і підтримують програми, щодо забезпечення дитини харчуванням, одягом, житлом”.

 

Перегляд відповідного мультфільму

 

Ведучий прикріплює цей знак на схемі та підписує промінь.

 

Ведучий 2: Поки заповнюють схему, я запрошую до презентації наступного доповідача.

Учень 4: До вашої уваги новий знак (мал. 2). Є припущення? Бачу дорослі вже здогадалися, але мені хочеться почути дітей.

 

Учні та гості висловлюються.

 

Перегляд відповідного мультфільму

Учень 4: Кожна держава світу визнає право дитини на освіту. Саме тому ми маємо безкоштовну й обов’язкову початкову та середню освіту, доступність вищої освіти. „Дитина має право на здобуття освіти.., яка сприяла б її загальному культурному розвитку і завдяки якій вона могла б... розвинути свої здібності і особисте мислення.., стати корисним членом суспільства.” – проголошує Декларація прав дитини.

Можна далі заповнювати схему.

 

Учень 4  прикріплює свій знак на схему, а ведучий її заповнює.

 

Ведучий 1: Як ви бачите у нас залишилося лише два пустих промінчика. Просимо наступного учасника.

Учень 5: Подивіться уважно на цей символ (показує мал. 2). Про що він говорить.

 

Учні та гості висловлюють припущення.

 

Учень 5: Як і дорослі, кожна дитина має свою точку зору, має свою думку. Але не завжди діти можуть відкрито висловитися. Дуже часто порушується саме це право дитини – право на свободу слова і думки. Звернемося до юридичних документів. Конвенція про права дитини зазначає, що „...дитині, здатній сформулювати власні погляди, забезпечують право вільно висловлювати ці погляди з усіх питань... Дитина має право вільно висловлювати свої думки; це право включає свободу шукати, одержувати і передавати інформацію.” Дорослі, будь ласка, навчіть нас думати й говорити і не забувайте про це право.

 

Перегляд відповідного мультфільму

 

Ведучий 1: На п’ятому промені я можу написати: „... свободу слова і думки”.

 

Ведучий  заповнює схему, учень 5 йому допомагає.

 

Ведучий 2: Залишився останній доповідач, йому слово.

Учень 6: В сучасному світі дорослі рідко замислюються над тим, чого насправді хоче чи потребує дитина. Кожна сім’я має свої традиції та звичаї, примушуючи дитину їм підкорятися. Мені дуже б хотілося, щоб дорослі не забували, що право вибору є на лише у них. Тому подивіться на цей знак (мал. 2), про що він говорить?

 

Припущення дітей та запрошених.

 

Учень 6: Так, це саме те , про що ви говорили. „Дитина має бути захищена від практики, яка може заохочувати релігійну, расову або будь-яку іншу форму дискримінації. Свобода дотримуватися своєї релігії або віри може зазнавати лише таких обмежень, які встановлені законом і необхідні для охорони державної безпеки, моралі і здоров’я населення або захисту основних прав і свобод інших осіб.” Тобто, цей символ означає право кожної дитини на свободу віросповідання.

 

Перегляд відповідного мультфільму

 

Ведучий 1: Дякую всім, хто виступав. Зараз зробимо останній запис, і схема буде повна. Таким чином, кожна дитина має право на (всі разом читають те, що записано на схемі):

- любов;

 - життя та охорону здоров’я;

 - харчування;

 - освіту;

 - свободу думки та слова;

 - свободу віросповідання.

Ведучий 2: І кожному з нас зрозуміло, чому саме ці права були обрані нашими доповідачами, як самі важливі та головні. Неможливо уявити собі людину, яка змогла б нормально жити та розвиватися без всього цього. Наша держава, дорослі, весь світ має допомогти нам стати гідними представниками своєї країна, свого суспільства, своїх батьків. Допоможіть нам, а ми обіцяємо допомагати вам краще розуміти нас – дітей.

Ведучий 1: Права дитини потрібно не лише знати, а й захищати, відстоювати. То до кого можна звернутися, якщо ваші права чи права іншої   дитини порушуються, де шукати допомоги?

 

Учні та гості висловлюються.

 

Ведучий 1: Підсумовуючи все, що ви сказали, висновок виходить такий: єдині люди, які можуть нас захистити – це ви, це дорослі. За допомогою  можна звернутися до батьків, до вчителів, до психолога, в службу в справах неповнолітніх тощо.

Ведучий 2:  Отже, сьогодні вам були представлені найголовніші права дитини, Декларація прав дитини, закон України „Про права, свободи та обов’язки людини і громадянина”, закон України „Про охорону дитинства”, Конвенція про права дитини визначають ще багато інших прав. Але формування дитини, як особистості, як гідного громадянина, відбувається поступово та триває все життя. І сьогодні ми зробили лише перший крок на цьому довгому і складному шляху громадянського виховання.

Категорія: Сценарії | Додав: poltavska (25.11.2014)
Переглядів: 656 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук



Друзі сайту
  • http://lyu9408.wix.com/ostapenko

  • http://ledokol79.wix.com/ukraine


  • http://gelikonmirgorod.ucoz.ru/

    http://mirgorod-gorono.at.ua/


    Copyright MyCorp © 2017
    Безкоштовний хостинг uCoz